Alla inlägg den 8 januari 2013

Av jaktbiten - 8 januari 2013 17:12

En av mina jaktkamrater åker till åteln ikväll och sätter sig.. Hoppas de kommer :-) återkommer med rapport och han lovade foton om det blev ngt ikväll. För övrigt har alla tidigare pass renderat i lite kunskap om grisarna just där jag jagar. Någon gång mellan 2100-2300 är de som mest aktiva. Det är två kullar. En som kommer söderifrån och de är ca 20 st, sen en mindre grupp om ca 10 som kommer norrifrån. Den norra gruppen håller till vid den norra åteln som är igång just nu. Den södra går aldrig dit ens utan stannar på en åtel som inte varit igång sen i somras. De ligger bara drygt 100 meter ifrån varandra. Så.. De låååånga passen melllan 1900-0230 är det slut med. Ska köpa den kameran också.. Måste bara komma iväg till affären.. För övrigt är det märkligt hur grisarna beter sig när de blir beskjutna. En föll.. Tre -fyra sprang iväg och en stannade kvar efter en rusning på 10 meter.. Hm.. Hade jag varit lite kall hade jag kunnat skjuta en duble.. Men man ska inte vara girig.. Jag var så nöjd med den första :-)

Av jaktbiten - 8 januari 2013 13:00

Hundföraren fick förhinder tyvärr.. Gick en sväng och försökte mota lite men det gick trögt. Gott om spår iof och set var ju kul att se. Nya tag en annan dag helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards