Alla inlägg under februari 2013

Av jaktbiten - 25 februari 2013 09:24

Inte från min åtel.. För kameran har inte kommit än.. Men de sitter i samma område som jag jagar i.. Skaplig Kronhjort.. Roligt att se :-)

Av jaktbiten - 25 februari 2013 09:21

Så går man misste om så mycket.. De hade haft en kanondag i skogen med en väldigt duktig harhund..3 harar blev det.. Och jag satt på jobbet.. Urk

Av jaktbiten - 13 februari 2013 09:55

Jaha.. Bara att sätta igång då..

Av jaktbiten - 13 februari 2013 09:52

Ja jag vet inte vad man ska kalla det.. 2230 igår kväll kliver den största galt jag sett ut på åteln. Jag får in den i kikaren men har sån jävla puls så bössan studsar i armarna.. Andas rakt på kikaren och får imma.. Torkar bort den o riktar igen men blir osäker och vill ha fram den lite till.. Då vindar galten och tvärvänder och springer till skogs.. Snopen sitter jag där med darrande händer och undrar vad fan som hände? Fruktansvärt frustrerande.. Känner sig som en nybörjare.. Och minuspsyket är totalt.. :-/ polaren hade också en stor galt framme.. Som skenade över ett fält o sprang till skogs när han öppnade skjutluckan.. Kanske finns en anledning till att de överlevt så länge och blivit stora men fy faaaaaaaan vad jobbigt det är mentalt..

Av jaktbiten - 12 februari 2013 14:09

Var på nya åteln idag.. Fyllde på med potatis och lite annat grejs. Rådjuren har hittat dit .. Och hararna men ingen gris än.. Nästa vecka kommer majsen och då är det dags att bygga rulltunna.. Sen är det bara att vänta..

Ikväll åker jag och en kompis ut och sätter oss på två andra ställen.. Får se hur det får..

Av jaktbiten - 11 februari 2013 16:56

En lång följetång och tålamodet börjar tryta.. Nu skiter jag i beställningen som butiken gjort.. Jag beställer en från Racerback istället.. Fotot är från en åtel en kompis har. Vi har precis beställt 900 kg majs som ska delas på tre .. Kan bli en bra vår..

Av jaktbiten - 11 februari 2013 16:52

En seg och jobbig natthelg på jobbet och jag längtar ut. Ska sitta på pass imorgon.. Ikväll blir det skav på gris nr 1

 
Av jaktbiten - 7 februari 2013 17:22

Drogs igång idag.. Röjde skottfält, tjärade träd och la ut potatis.. Nästa vecka ska vakplatsen fixas.. Såga upp skjutlucka, stolar, dra fram för belysning..så här ser det ut. Avstånd till elstolpen är ca 35 m.. Till potatisen 25 m.. Växeln ligger precis i anslutning till elstolpen.. Och potatisen la jag där de bökat förra veckan.. Vi får se..

Ovido - Quiz & Flashcards