Alla inlägg under maj 2013

Av jaktbiten - 14 maj 2013 20:15

Kom de.. 22.25 Två grisar och jag fick den minsta. Skogtet tog i ena bogen och ut ganska långt bak då grisen stod lite snett. Men den la sig på platsen och avståndet var ca 20 meter. Det lustiga var att jag knappt hörde när de kom. Det brukar braka o knaka ordentligt.. Nåja. På vägen ut för att hämta den såg jag en gigant till gris 150 meter bort på en vall.. Och när jag satt och tog ur grisen (hade kört fram bilen och tänt strålkastarna för att få lite ljus att arbeta i) så kommer htterliggare en flock på 7-8 grisar. Stannar på 15 meter o glor i fem sekunder innan de drar. Vilken kväll! Blev en galt, strax över 50 kg.

Av jaktbiten - 3 maj 2013 17:27

Ska bli spännande och se hur det blir.. Första gången jag överhuvudtaget grillar Vildsvin.. Ångade dem först med en burk Guiness.. Sen på med grillglace och 20 min på grillen.. Låg/medelvärme

Ovido - Quiz & Flashcards