Alla inlägg under oktober 2012

Av jaktbiten - 30 oktober 2012 13:02

Körde lite träning med polarens hund, Tea. Hon fick tidigt upptag men tappade flera ggr spåret. Gick runt och väckte oroligt.. Hon som brukar vara väldigt spårnoga var som förvirrad.. Efter ca 30 minuters virr varr fram och tillbaka i såten så kommer en stor hanräv i pass. 20 min efter kommer Tea.. Rakt på räven! Bra jobbat tjejen :-) Det var rådjur i såten men hon växlade aldrig över utan höll sig till räven genom hela förmiddagen! Rolig dag i skogen!

Av jaktbiten - 27 oktober 2012 18:52

Bocken som min jaktkompis Johan fällde på älgjakten står i ugnen.. Egenjagat.. Fint ?

Av jaktbiten - 22 oktober 2012 10:00

Dryg jobbhelg med sega nattpass och mkt jobb. Samlar lite kraft på vallen.. Samma utsikt, annan årstid. Sett get och kid än så länge. Skön morgon.

Av jaktbiten - 16 oktober 2012 14:41

Ikväll tr jag med mig min 6 årige son ut till tornet på vallen. Vi ska pyrscha lite på rådjur. Han var med redan förra året och då kom vi hem med en hare. Satsar på en timme i tornet, det tror jag han fixar.. Med lite matsäck och spel på pappas iphone :-)

Av jaktbiten - 13 oktober 2012 11:47

Sista motet. Hade ko och kalv synliga i morse vid ett pass.. Tyvärr vek de av åt "fel" håll.

Av jaktbiten - 12 oktober 2012 12:43

Det blev några observationer på rådjur i senaste motet.. Annars inget.. Nu, nya tag och nya pass..

Av jaktbiten - 12 oktober 2012 08:51

..gav tyvärr inget.. Ingen passkytt som ens sett ngt.. Nya tag i nästa såt..

Ovido - Quiz & Flashcards