Alla inlägg den 6 januari 2013

Av jaktbiten - 6 januari 2013 15:24

Ja det är inte bara.. 10 passkyttar och två hundar. Några upptag och gott om spår men inte en gris i pass tyvärr.

Det är verkligen inte bara att jaga gris.. Har levt på mi net från gårdagskvällen hela dagen :-)

Skickar med några foton från passen jag satt..

Av jaktbiten - 6 januari 2013 00:45

Jasaaaaaaa! ÄNTLIGEN! Helvete vad många timmar jag suttit och nu äntligen satt det! Sambon var med såklart :-) hon ha bra procent hittills :-) andra gången hon är med och andra gången det blir utdelning! Satt på en åtel tre timmar utan att ngt hände. Lämnade den och smög till nästa... Som är en gammal åtelplats som inget lagts ut på sen i somras. 30-40 meter ifrån hör jag tydligt att det är djur där. Smyger lite till och på 25 meters håll ser jag 4 vildsvin stå och böka. Väljer den som är närmst mig och siktar. Precis skottet gick hasn ett steg och skottet tog långt bak men högt. Sköt av ruggraden vid sadeln .. Han la sig direkt och reste sig aldrig igen. Det var en mycket större gris där men den stod inget bra. Svårt att uppskatta vikten men över 50 kg är det alla gånger. Stor som en normalstor sambo :-) Vilken glädje! Imorgon är vildsvinsjakt med hund. På andra sidan länet .. Snart ringer klockan :-)

Ovido - Quiz & Flashcards