Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Söndagsjakt

Av jaktbiten - 26 augusti 2013 12:34

Var ute en sväng igår och försökte med kronviltet igen. Hade bjudit med mig två kompisar och satt dem på de två hetaste passen. Det gav utdelning. Den ena av den fällde en liten bock (minsta sexa jag sett) och den andre sköt en gris på 25-30 kg. För mig blev det endast 2 grävlingar. En rolig kväll! Särskilt eftersom jag fick bjuda tillbaka. Det kommer bli fler tillfällen av det helt klart :-) kronviltet då.. Inte ett spår av dem..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jaktbiten - 25 maj 2014 15:58

Veckan har varit bra. 2 grisar, en galt och en gylta och 2 nya åtlar igång. Verkar som vi får fler fält att jaga i sommar också. Väntar slutgiltigt besked nästa vecka. ...

Av jaktbiten - 3 maj 2014 11:54


Två pass på fina marker utanför Sala. En bock blev det, flera siktade. Kompisen hade bättre tur än mig. Det är långt till 16/8.. ...

Av jaktbiten - 28 april 2014 01:34


Underbar kväll. Gott om djur att att titta på och sen kom grisen ut på åteln också. Tacksam för ett otroligt jaktminne. ...

Av jaktbiten - 27 april 2014 09:14

Efter en något lugn senvinter har det fullkomligt exploderat på åtlarna. Lite konfunderad över var de hållit hus i vinter när det varit tjäle och snö? Inga randiga synliga än men flera större grupper på 30-50kgs grisar. En av grisarna på bilderna skö...

Av jaktbiten - 18 april 2014 10:06

Sådär ja.. Efter att ha "vilat" från jakten i två månader körde vi igång igår igen. Gick bra. Två grisar blev det. Vi var tre som satt ute på varsin åtel. Den tredje av oss hade gris framme men fick aldrig läge. En rolig kväll. Första grisen kom när ...

Ovido - Quiz & Flashcards